Voorwaarden Mangone Trading BV

Deze site maakt onderdeel uit van Mangone Trading BV.

Prijzen

De genoemde prijzen in deze shop zijn in euro’s, exclusief B.T.W. en onder voorbehoud van typefouten en tussentijdse wijzigingen.

Verzendkosten

Voor iedere zending in Nederland, betaalt u POST NL/DPD kosten. (€4,95 afhankelijk van gewicht.) tenzij anders vermeld (aanbiedingen). Vanaf 120 euro is het gratis verzending.

Levertijden

Wij leveren voorradige producten standaard binnen zeven werkdagen en in principe één dag na ontvangst van betaling.

Indien wij niet binnen de normale leveringstijd kunnen leveren, omdat de producten niet voorradig zijn, stellen wij u hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

De levertijd van de bestelde artikelen bedraagt uiterlijk 30 dagen, ingaande op de dag van de ontvangst van de betaling. Indien de levertijd langer duurt dan deze 30 dagen, stelt Mangone Trading B.V. u onmiddellijk hiervan in kennis met opgave van de verwachte levertijd. Gaat u hiermee akkoord, dan gaat de nieuwe verwachte levertijd in. Vormt dit voor u een probleem, dan kunt u de koop onmiddellijk ontbinden. Eventuele gedane betalingen betalen wij, in geval van ontbinding zo spoedig mogelijk, maar binnen maximaal veertien dagen na kennisgeving aan u terug.

Betaalwijze

Mangone Trading B.V. ondersteunt de volgende elektronische en niet-elektronische betaal methode. Een groot deel van de betaalmethodes loopt via onze payment provider Mollie (www.mollie.nl) en zal tijdens het bestellen duidelijk zichtbaar zijn als keuze. Het is momenteel alleen mogelijk via directe overschrijving of iDeal af te rekenen waarbij u een keuze uit uw bank kunt selecteren.

Ontbinden overeenkomst en omruilen

Na ontvangst van het product kunt u binnen een periode van acht dagen, zonder opgave van redenen de overeenkomst ontbinden en het product retourneren. (Let op onderstaande uitzonderingen !)

U draagt in dit geval zelf de verantwoordelijkheid en de kosten voor de retourzending. Mangone Trading B.V. betaalt in geval van ontbinding, binnen veertien dagen na ontvangstdatum van de retourzending, de betaalde bedragen exclusief verzendkosten terug.

U dient het retour gezonden product ongeschonden en ongebruikt aan Mangone Trading B.V., in de originele verpakking, te retourneren.

Retourneren/Routerrecht

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@wijnmomenten.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mangone Trading B.V. behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, indien de verpakking reeds is geopend, gebruikt of beschadigt. Wij stellen u daarvan dan schriftelijk of per email op de hoogte. Dit geldt ook voor eventuele schade aan de producten zelf.

Garantie

Mangone Trading B.V. staat ervoor in dat de geleverde producten aan de overeenkomst beantwoorden en voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties.

Mangone Trading B.V. herstelt of vervangt het geleverde als binnen veertien dagen na levering blijkt dat de producten niet goed zijn (bij normaal gebruik) of niet overeenkomen met de bestelde producten.

U dient, na constatering van een gebrek binnen een redelijk termijn, uiterlijk binnen acht dagen na ontvangst van goederen, daarvan melding te maken bij Mangone Trading B.V. via e-mail of telefoon, waarna u de ontvangen producten direct gefrankeerd aan Mangone Trading B.V. terugstuurt.

Als u de producten ongefrankeerd terugstuurt zijn wij genoodzaakt, de extra kosten die wij moeten betalen om het pakketje te ontvangen, aan u door te rekenen.

Wet- en regelgeving

Mangone Trading B.V. houdt zich aan de Nederlandse wet- en regelgeving met speciale aandacht voor consumentenwetgeving.

De wetgeving ten aanzien van sterke drank is per land verschillend. De klant neemt zijn eigen verantwoordelijkheid voor de import van sterke drank in zijn vestigingsland.

Gegevensbeheer en privacy

Wanneer u bij Mangone Trading B.V. een bestelling doet, is het uiteraard noodzakelijk dat u ons die gegevens verstrekt die wij nodig hebben om het product bij u te laten bezorgen. Wij zullen uw gegevens nooit en te nimmer aan derden verstrekken en/of verkopen. Alleen daar waar noodzakelijk is om de bestelling afgeleverd te krijgen.

De door u aan Mangone Trading B.V. verstrekte informatie wordt met de grootste zorgvuldigheid behandeld.

Mangone Trading B.V. biedt de klant de mogelijkheid de toezending van geadresseerde (al dan niet elektronische) reclame op elk gewenst moment stop te zetten. U kunt daarvoor een e-mail, fax of brief sturen waarna uw gegevens uit het mailingbestand van Mangone Trading B.V. zal worden verwijderd. Wij zenden reclame of nieuwsbrieven overigens alleen op uw eigen verzoek toe.

Mocht u als klant uw gegevens willen inzien, corrigeren of laten verwijderen, dan kunt u dit via e-mail of telefonisch aan ons melden.

Cookies

Mangone Trading B.V. gebruikt cookies om de webwinkel zo goed mogelijk te laten werken. Cookies van Mangone Trading B.V. zijn veilig. Ze kunnen geen persoonlijke informatie verzamelen en zijn veilig voor uw pc, laptop, telefoon of tablet.

Cookies zorgen ervoor dat

  • je ingelogd blijft en ongestoord kunt winkelen;
  • artikelen in je winkelwagentje bewaard blijven;
  • je reviews kunt lezen en schrijven en video’s kunt bekijken;
  • de website snel is;
  • persoonlijk advies mogelijk is op basis van eerder gekochte en/of bekeken artikelen;
  • je producten kunt delen via social media zoals Facebook en Google.

Hoe lang blijven cookies staan?

De meeste cookies van Mangone Trading B.V. verdwijnen als je de browser sluit. Sommige cookies blijven enkele dagen tot enkele jaren staan. Je kunt ze zelf op elk moment via je browser verwijderen.

Cookies verwijderen of uitschakelen

Cookies kun je altijd zelf via je browser-instellingen verwijderen of uitschakelen. Uitleg over het aanpassen van de cookie-instellingen vind je onder Help in de meeste browsers. Let op: de meeste websites werken niet optimaal als je cookies uitschakelt.

Fotomateriaal website

Op alle foto’s van de website liggen auteursrechten onder. Mangone Trading B.V. is eigenaar hiervan. De materialen mogen dan ook niet zonder toestemming worden gebruikt.

Speciale situaties

Mangone Trading B.V. houdt zich ten aller tijde het recht voor klanten te weigeren die op wat voor manier dan ook geprobeerd hebben misbruik te maken van de diensten van Mangone Trading B.V. of bij één van onze andere webshops.

Mocht u nog vragen hebben over uw bestelling of onze artikelen of wilt u nog ergens anders informatie over hebben, aarzel dan niet en neem contact met ons op.

Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.